
Education should no longer be most imparting of knowledge, but must take a new path, seeking the release of human potentialities.
Maria Montessori

Adolescentul - un nou născut social
Programul Secondary oferit de Școala Montessori Brașov pornește de la caracteristicile și nevoile adolescentului și propune un mediu pregătit de care acesta are nevoie în această perioadă a pubertății, astfel încât creșterea fizică, maturizarea sexuală și dezvoltarea neurologică să fie susținută și protejată.
Adolescentul este un nou născut social, deoarece în această etapă a vieții se transformă în adult. Programul Montessori Secondary oferă un mediu și o comunitate unde poate exersa cu suport, activități de „om mare”, un mediu care susține dezvoltarea și nu doar dobândirea de cunoștințe academice.

Adolescentul își pune următoarele întrebări:
- Cine sunt?
- La ce sunt eu bun?
- Unde mă potrivesc? – Aparțin acestui loc?
- Cum pot fi folositor celorlalți? – De ce sunt aici?

Adolescentul
Caracteristici fizice
Perioadă delicată de transformări fizice
Adolescentul
Caracteristici morale
- O sensibilitate crescută către justiție și demnitate
Adolescentul
Caracteristici sociale
- Nevoia de a fi într-o poziție din care să înțeleagă rolul pe care îl va avea în societate
Adolescentul
Caracteristici intelectuale
Un declin brusc al capacității intelectuale
Adolescentul
Caracteristici emoționale
- Creativ și expresiv
- Preferința pentru munca creativă
- Anxietate și nevoia de a-și simți propria valoare
- Valorizarea personalității, prin a simți că poate reuși în viață prin eforturile și meritele proprii
- Caută implicarea în activitățile și relațiile sociale ale adulților
- Își dorește să experimenteze independența economică

concepte cheie
Adultul cu rol material didactic
Adulții devin materialul didactic principal în programul Secondary, deoarece adolescentul are nevoie de multe informații cu privire la munca adulților, interacțiunile sociale, precum și cu privire la diferitele tipuri de personalități. Adulții din Programul Secondary lucrează umăr la umăr cu copilul tău adolescent în calitate de parteneri și colaboratori.
Echipa de profesori a Școlii Montessori Brașov este formată din pedagogi cu experiență, din adulți pregătiți intelectual, tehnic și spiritual, pregătiți să ofere un ajutor pentru viața copilului tău.
concepte cheie
Psiho-discipline
Conceptele academice sunt predate prin „psiho-discipline”. O „psiho-disciplină” poate fi definită ca studiul unei discipline (subiect) bazat pe psihologia copilului. Conectează phihologia dezvoltării umane cu calitățile și atributele fiecărei discipline, cu scopul de a preda disciplina și de a susține munca copilului tău de a se construi pe sine.
Folosim următoarele strategii prin care legăm disciplinele de sita psihologiei adolescentului:
concepte cheie
Seminarii
Seminarul este o experiență cheie pentru adolescentul tău. Adolescenții se simt provocați de pregătire și de conversație – ei au nevoie de curaj pentru a contribui sau de autocontrol pentru a nu domina conversația. Recunoașterea muncii individuale în momentul din seminar dedicat refecției contribuie la crearea unui sentiment de apartenență și colaborare.
Participarea la seminar solicită autodisciplina (necesitatea de a fi capabil să participi, aderarea la regulile întâlnirii) și cooperare în comunitate (discurs civic, acordul să nu fim de acord, ascultare activă). Opiniile sunt valorizate și recunoscute, dezvoltând stima de sine. Deși este un exercițiu bun pentru a absorbi conținut, experiența seminarului este o lecție în sine.
concepte cheie
Muzeul echipamentelor
Muzeul echipamentelor este un spațiu în care copii pot dezasambla și reasambla, utiliza și repara echipamente și unelte construite de om. Prin această activitate copii realizează că echipamentele dau omului o putere mai mare decât cea naturală și că omul se poate dezvolta doar prin progresul civilizației și al umanității.
concepte cheie
Conceptul de gospodărie
Adolescenții au nevoie de un mediu pregătit în care să poată crea și munci pentru a-și satisface propriile nevoi și pe cele ale comunității.
Libertatea în acest plan de dezvoltare este libertatea de a avea propria viață în comunitate. Prin urmare Programul Montessori Secondary include o gospodărie situată în afara orașului pe care copiii o vor conduce și unde copii își vor petrece 2 săptămâni pe lună, unde vor avea oportunitatea de a avea experiențe sociale, să se organizeze pentru a avea comfort, ordine, mentenanță, resurse financiare, etc.
Copilul tău trebuie să experimenteze puterea omului de a construi structuri, de a transforma pământul, astfel încât să realizeze că și el poate avea un impact. Obiectivul este ca el să aibă un impact, să poată avea o contribuție semnificativă atunci când va ajunge adult.
concepte cheie
Producție și schimb
Structura socială umană este bazată pe activitatea de producție și schimb. Cu toții producem ceva și obținem în schimb cele necesare pentru a ne acoperi nevoile. Prin urmare mediul de care adolescentul tău are nevoie trebuie să permită activități de producție și de schimb deoarece acestea îi susțin și întăresc dezvoltarea fizică, intelectuală, socială și morală.
concepte cheie
Munca fizică și intelectuală
Pentru a-și satisface nevoile de dezvoltare specifice vârstei, adelescentul tău are nevoie să lucreze atât intelectual cât și fizic. Activitatea fizică este în mod special importantă în această etapă delicată, deoarece oferă oportunități de exprimare care îl ajută să integreze lumea și să își reorganizeze mintea și corpul. Mediul Montessori Secondary oferă un set bogat și divers de activități care unesc munca fizică cu cea intelectuală: studiu intens, activități de producție și schimb, proiecte, seminarii, implicare în viața socială a comunității, etc.

PROGRAMA ȘCOLARĂ

CURRICULUM
Activitatea educațională se bazează pe Curriculumul Național Românesc cu pondere echilibrată între educația formală, non formală și educația în aer liber.

PROGRAM
08:00 – 12:00 studiu individual sau în grup, alături de profesori de diferite specialități conform orarului
12:00 – 16:00 muncă practică, muzică, artă plastică, dramă și sport

COORDONARE
Toți elevii din gimnaziu sunt sprijiniți și îndrumați de un mentor, care se află zilnic alături de ei.

PREDARE
Materia este împărțită pe arii de învățare
Ex: biologia este cuplată cu chimia și fizica, matematica cu TIC și educația tehnologică, româna cu limbile străine, astfel încât conținuturile sunt corelate și sunt predate o singură dată, fără să se mai repete.

EVALUARE
La sfârșitul fiecărui semestru există o perioadă de evaluare sumativă, reprezentată prin finalizarea unei teme sau prin testare.
Elevii care își finalizează studiile în clasa a VIII-a susțin examenul de Evaluare Națională, putând aplica pentru admiterea la orice liceu din România.
Avantaje
REZULTATELE UNUI ABSOLVENT AL PROGRAMULUI MONTESSORI SECONDARY
Concluzii facilitate de Great Work, Inc., în colaborare cu AMI (Asociația Montessori Internațională)